• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sänks räntan på befintliga lån vid framtida eventuella räntesänkningar

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Absolut, sen ökade kostnader för att ha penningtvätts folk som skickar brev till alla möjliga om swish betalningar och suspekta utlandsbetalningar måste ju finanseras med och det har ju ökat markant senaste åren.
 

Jahada

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
13 Augusti 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Verkar lite som folket här är förbannad på bankerna för deras livssituation. Jätteförbannade:)
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Det går inte att jämföra de stora med blancobanker. Det är som att jämföra päron och äpplen.
Kreditförluster är kreditförluster. Spelar ingen roll om du är stor eller liten.

Handelsbanken lånar ut max 150 000. Är dom stora "blanco bank"?
SEB lånar ut max 350k.

Lika mycket som coop...Ditt argument håller inte ändå.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Verkar lite som folket här är förbannad på bankerna för deras livssituation. Jätteförbannade:)

Jag tycker åtminstone det är väldigt provocerande att de supersnabbt höjer räntorna med hänvisning till RBs höjningar (inte sällan högre än styrräntans höjning) och sen inte har den minsta brådska med att sänka i samma takt utan låter låneslavarna blöda extra för att öka vinsten (ännu mer) för banken och aktieägarna.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Verkar lite som folket här är förbannad på bankerna för deras livssituation. Jätteförbannade:)

För egen del betalar jag inte en krona till varken bank eller någonting annat men jag kan ju inte tycka annat än att det är lite gulligt med folk som tror bankerna är där som någon välgörande instans vars enda syfte är att utan baktanke serva och tjäna medborgarna :D Naiviteten är ändå ganska fin :)
Misstänker att det är samma personer som nu står i kö för att ta sin sjunde vaccindos mot apkoppor :D

& som ett brev på posten kommer denna artikel, undrar vad Jahadas förklaring är till sänkta sparräntan men inte bolåneräntan, stackars Swedbank.

1724162848167.png
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 587
Mottagna reaktioner
1 101
Poäng
867
Och jag som pratade med Swedbank idag och dom tyckte jag hade såååå kraftig rabatt på rörliga… får väl se vad outcomen blir på min förhandling
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 587
Mottagna reaktioner
1 101
Poäng
867
Swedbank sänker väl förövrigt räntan på blanco lånen samtidigt som bolånen, gjorde dom åtminstone på mig förra gången
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Kreditförluster är kreditförluster. Spelar ingen roll om du är stor eller liten.

Handelsbanken lånar ut max 150 000. Är dom stora "blanco bank"?
SEB lånar ut max 350k.

Lika mycket som coop...Ditt argument håller inte ändå.
Med stor blancobank menar jag givetvis att det är deras kärnverksamhet.. inte vad de ger ut för belopp...

Det är givetvis mer kreditförluster på en bank som bara sysslar med lån utan säkerhet till mer riskabla kundgrupper jämfört med en där detta är en sidoverksamhet för att stödja sina befintliga spar/bolånekunder.
 

Jahada

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
13 Augusti 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Jag tycker åtminstone det är väldigt provocerande att de supersnabbt höjer räntorna med hänvisning till RBs höjningar (inte sällan högre än styrräntans höjning) och sen inte har den minsta brådska med att sänka i samma takt utan låter låneslavarna blöda extra för att öka vinsten (ännu mer) för banken och aktieägarna.
Sjukt, nästan som att bankerna är vinstdrivande verksamheter…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp